Sprintje trekken met Myler Media? Onze Agile werkwijze uitgelegd
Developers van Myler Media werken elke dag aan de tofste projecten voor onze klanten. Op onze blog delen we regelmatig de laatste ins en outs over mobile, tech en web. Maar dit keer vertellen je graag meer over onze Agile werkwijze en waarom we op deze manier werken.
Wat we allemaal doen
Tien jaar geleden begon Myler Media als ontwikkelaar voor mobiele native apps. Dat zijn apps die je installeert op een iPhone of Android smartphone. We maakten onder andere apps voor opdrachtgevers als de Hartstichting en de Rabobank.
Sindsdien zijn we uitgegroeid tot een multidisciplinair team van 15 (h)appy mensen die dagelijks met veel plezier mobiele applicaties, IoT en webapplicaties ontwikkelen, maar ook maatwerk koppelingen, automations en API bouwen. Daarnaast bieden we support en onderhoud voor digitale producten.
Waarom wij werken met Agile sprints
Tijdens de ontwikkelingsfase werken we in Agile sprints van één, twee of drie weken. Een sprint is een klein, overzichtelijk deelproject. Na iedere sprint wordt een werkend (deel)product opgeleverd. Tijdens de offertefase geven we aan hoeveel sprints we voor je project verwachten nodig te hebben.
Door een nauwe samenwerking met jou als klant, ontstaat er al snel een tastbaar resultaat. Zo komen we snel en efficiënt tot het gewenste eindproduct, altijd binnen het aanwezige budget.
Lees ook: 5 redenen om apps te ontwikkelen in Agile sprints
Hoe ziet zo’n sprint eruit?
Een sprint heeft altijd dezelfde vorm en heeft een duidelijk begin- en eindpunt. Kijk maar:
Kick-off - Elke sprint begint met een kick-off waarbij we de sprintplanning bespreken. Het team en de stakeholders (contactpersonen vanuit de klant) zijn hierbij aanwezig. We bespreken het doel van de sprint en wat we gaan doen. Eventueel kunnen we ook een onderzoekstaak toevoegen.
Daily standup - Gedurende de sprint beginnen we elke dag door elkaar te vertellen wat we gaan doen en delen we de status van het project. Stakeholders mogen hierbij aanwezig zijn, maar dit is niet noodzakelijk.
Refinement - We bereiden ook alvast de volgende sprint voor. In een wekelijkse meeting verduidelijken we toekomstige backlog tickets en maken we een plan voor de volgende sprint.
Sprint review / Retrospective - Aan het eind van de sprint presenteren we het resultaat, reflecteren we op de sprint en bespreken we de werkwijze. Daarbij tonen we een demo van het gerealiseerde (deel)product.
Eerst een MVP bouwen
Bij Myler Media bouwen we het liefst eerst een Minimum Viable Product. Dit is de meest minimale versie van een werkend digitaal product. Na afronding kunnen we dan verder verbeteren, verfraaien en aanvullende features toevoegen.
Waarom we voor deze werkwijze kiezen? Omdat we dan altijd binnen budget een werkbaar product kunnen opleveren. Ook kan er al snel live getest worden, waardoor bijsturing al in een vroeg stadium mogelijk is.
Doorontwikkeling en onderhoud
Na oplevering van het eindproduct begint de onderhoudsfase. Dit betekent support, gebruikersondersteuning en proactieve controles.
Daarnaast kiezen veel klanten voor doorontwikkeling: het regelmatig toevoegen van nieuwe functionaliteiten of verbeteringen om de klantervaring verder te optimaliseren. Omdat onze developers het digitale product zelf ontworpen hebben, kunnen ze snel aanpassingen en toevoegingen doen zonder eerst de complete documentatie en code door te nemen. Dat werkt lekker efficiënt.
Ben je overtuigd van onze werkwijze en wil je graag jouw digitale product laten ontwikkelen door Myler Media? Neem contact met ons op om vrijblijvend je project te bespreken. We denken graag met je mee!